Maart 2023 - Dec 2023
De rol van leidinggevenden in een lerende organisatie
Een lerende organisatie word je niet vanzelf. Waarom is het zo ...
Innovatieve leer- en onderzoeksomgevingen
Kwalitatief onderzoek
Docent-onderzoeker
Innovatieve leer- en onderzoeksomgevingen
Kwalitatief onderzoek
Professionele Werkplaatsen
Professionele Werkplaatsen
Als onderzoeker hou ik mij bezig met de ontwikkeling van innovatieve leer- en werkomgevingen waar kennisinstellingen samen met werkveldpartners en eindgebruikers werken aan maatschappelijke vraagstukken. In het bijzonder richt ik mij daarbij op de rol van bruggenbouwers: de mensen die het leren en ontwikkelen in die omgevingen faciliteren en zorgen voor duurzame samenwerkingsrelaties tussen alle betrokkenen. Hoe geven zij die rol vorm? Wat hebben zij nodig in welke context en in welke fase van ontwikkeling van hun samenwerkingsverband? Hoe ontwikkelen mensen zich in de rol van bruggenbouwer? En heel boeiend: hoe draagt het leren en werken in dit soort innovatieve omgevingen bij aan het vermogen van studenten en professionals om bruggen te bouwen tussen mensen, organisaties, disciplines en soorten kennis.
Het is mijn overtuiging dat onderzoek meest impact heeft op de praktijk als het samen mét en ín de praktijk plaatsvindt. Bij voorkeur werk ik aan participatieve vormen van onderzoek.
Als onderwijskundige hou ik me verder bezig met het ontwikkelen van responsieve curricula die ruimte bieden aan studenten om te kunnen leren in de praktijk en een bijdrage te leren leveren aan de innovatie van de beroepspraktijk.